Isnin, 3 Mac 2008

I Did It My Way

Sorang kawan aku tanya aku...
"Apsal ko xnak keje? Keje la dulu... kumpul duit. Dh de duit nanti baru bukak bisnes"
Then aku reply...
"I have my own way"

Pada aku, it is never too late too start business. Yes, correct...
But it is not easy to learn business. Business is a long journey of learning...
so aku decide utk start from the earliest I can.
Lagipun my mom pernah kata, masa muda ni la nk blajar..
dh tua nnti malu nk belajar, jd la bodoh sombong...

Wpun org mgkin kata umur 24 cm aku ni muda lagi utk belajar bisnes,
tp aku envy ngan bdk yg muda2 lg dh blaja bisnes.. umur belas2 tahun,
yg parents dia ada background bisnes,
yg boleh ajar dia bisnes, yg boleh bg dia peluang utk bisnes.
Aku xde peluang utk sume tu... so aku kena start from the hard way.
Dats why pada aku, aku dh agak terlambat blaja bisnes.

Aku xleh menafikan dan menidakkan kegagalan..
kerana org bisnes yg berjaya mostly mesti pernah gagal at least once...
Luckily my business is about computer software,
which you can start it without modal yg besar.. cuma knowledge psl komputer utk permulaan.

Dulu aku selalu guna word "I did it my way" masa zaman aku sekolah...
wpun aku xla faham sgt lirik dia masa dulu, tp aku tau it is very meaningful... for me at least.

Eventually, I am still proud that I did it my way!

Tiada ulasan: