Khamis, 13 Disember 2007

Peluang atau perangkap

Pagi tadi, aku dpt msg dari member aku, AS (bkn nama sebenar). Kitaorang duduk satu floor dulu. Dia tanya kalau Maya Lestari boleh provide software yg harganya RM100K ke atas. Of course, dengan keadaan kami yg masih baru, kami xde income lagi. Tapi aku teringat Syam kata kt aku dulu, ckp je ok sbb klu xleh pun kita boleh dpt bantuan orang lain, and dalam kes ni, bantuan boleh dapat dari VT or CS.

Aku ajukan situasi ni pada En SD. Dia kata, dlm kes ni boleh ambil, kalau LO (list order) tu akan pergi direct kt company kami. Sbb kalau pakai orang tgh, kemungkinan untuk tidak dibayar or ditipu sangat tinggi. Dia kata lagi, kalau misalnya LO tu direct pegi kt company kami, kita boleh pegi bank and buat pinjaman dengan tunjukkan kt bank LO tu.

So, ini pun pengajaran jugak. Jangan terlalu gembira klu dpt tawaran. boleh jadi ianya peluang dan boleh jadi ianya perangkap...make sure kita tau every information and detail

*aku xdpt info penuh lagi psl opportunity ni, so xleh buat keputusan lagi

Tiada ulasan: