Khamis, 13 Disember 2007

Keputusan dalam Organisasi


Untuk mereka yang tidak mengenali kami, sekarang Maya Lestari sedang join venture (JV) ngan VT/En SD and CS/En HS utk develop sistem Yayasan TEKUN Nasional. Wpun pada dasarnya sekarang ni relation kami lbh kpd menolong @ bekerja dgn mereka, tapi kami target utk jadi same level ngan mereka. So tindakan kami sekarang lebih kepada 'opening move', sbb banyak yg kami xde dari yg kami ada.

Semalam En SD propose aku utk contribute pd projek eAsing Jabatan Imigresen Malaysia. Tapi dia kata nk bayar aku per hour based, and dia tanya nk deal company ngan company or company ngan perseorangan shj. Aku tau dia lbh ske klu deal perseorangan dg aku, sbb xbyk dia keluar dan dipihak aku sendiri plak byk aku dpt.

Tapi aku lagi prefer klu duit tu masuk company. sbb company akan ada income, wpun aku xdpt byk tp aku boleh bg life kt company sendiri. meaning utk jangka masa panjang. Hisyam plak En SD nak hantar ke DBKL utk buat projek Mobile bulan Januari dpn ni. Tapi, situasi ni akan buatkan aku ngan Syam susah utk berkomunikasi. Aku di Putrajaya dan Syam di KL.

pada pendapat aku, mmg la duit akan masuk dlm company. tapi in other view, aku rasa mslh sama spt yg dialami di eCraft akan berulang kembali, iaitu masalah komunikasi. Kami xkan ada byk masa utk berbincang dan berbual mengenai plan, perancangan and masa dpn company. So buat masa ni aku xbuat kata putus lagi kt En SD, sbb dia pegi meeting.

Hopefully we will make the right decision...

Tiada ulasan: