Jumaat, 25 Januari 2008

Realiti vs Fantasi 2

aloha... kembali lg bersama spe, spe lg kalu bukan uhm.. xle la nk bgtau coz nti bocor la rahsia beb.. hee..

Disini bermula la explorasi akan realiti ML dalam pembangunan Mobile device technology untuk 2nd phase Mobile T**UN. ML merancang dengan teliti boleh dikatakan teliti la jugak coz ktorg abik pandangan MR.Mentor @ EN.S nama singkatan yg diberi oleh aku.. mls nk taip nti panjang sgt name mentor ktorg n.. klu dh terkenal En.S confirm nk mintak royalti coz ktorg gne name dier.. hee. ML merancang yg mne dalam mse seminggu ktorg dpt menyiapkn POC Mobile T**UN. So mula2 skali seingat aku partner ku yg sorg ni suruh mai umah die (kt mne tu xle lah mention coz nti korg semua serbu rumah dier mati aku) .. :-) Aku pn pe lg trus ngan jawapan SET / Setuju coz n akan bermula la perjuangan ML..

Mse ari pertama wat development, aku tewas coz dh lwt mlm sgt wat kje.. Pagi masuk opis kt T**UN, mlm aku tdo umah blankqo + wat kje.. mane larat beb tp nk wat cmne bab kate orang (susah2 sekarang, senang2 kemudian) so ktorg pn bukan pe tdo lewat bg wat development mobile (tdo2 lewat sekarang, masuk keje pn lewat la lps tu) .. :-)
konon ktorg nk sampai opis awl pg tp yg pasti ktorg smpai awl tgh hari.. hee.. ok pe atleast sampai.. hee..

2 yg seronok run biz sendiri yg mne mase akan ditentukan oleh kte sendiri.. tp jgn over sgt asik mai lewat jea.. nti bising EN.S . masuk lewat xsemestinya balik pn lewat tp depend kt ktorg jgk.. biasenye ktorg n cover line baik pye.. hee..

Mula2 skali blankqo de bg satu url yg mne bgus utk aku start wat mobile based on guide yg de dlm url tersebut.. aku pn explore step by step, tp yg pasti mmg leceh | payah sgt beb.. tp dr yg payah n la yg membuatkn ktorg getting more strongger than now (jgn pkir yg bukan2 udah).. strongger bukan part len beb, part development mobile .net environment lg.. hee.. from merangkak kpd bleh la bertatih (mcm baby). yg tu perumpamaan jea.. tp yg pasti blankqo berjaya menjumpai penyelesaian kepada masalah yg ktorg alami mula2 la. byk lagi cabaran yg akan ktorg akan alami.. sabar tu membawa berkat yg mne ktorg dpt cr jalan penyelesaian pertama.. disebabkn berjaya dpt 1st penyelesaian n la membuatkn ktorg hampir complete development Mobile D**L E**SEN.. mesti korg ter tanye2 asal Mobile D**L E**SEN bukan ke Mobile T**UN.. coz yg n adalah 2nd POC Mobile proj future ML.. seperti yg aku dh mention before yg mne ktorg n become mobile servis provider.. so ktorg kne keep focus akan mobile development technology platform. (focus = EN.S asik mention focus jea sme ktorg) myb tu salah satu galakan dr en.s . so mulai kini ktorg dh mula focus nk kawen.. eh silap.. salah taip.. heee.. :-) focus nk run biz 1st..

--------------
bersambung
--------------

1 ulasan:

Author berkata...

komen utk syam... *jgn marah syam :P

1. Penat je aku bagi kod projek... ko nk jugak guna ****** tu
2. Aku nk tau pndapat ko more psl bisnes.. bkn setakat sejarah ML. sbb aku rasa xsemua orang minat dgn sejarah kita ni.. :P

*orang hanya akan mendengar kata2 orang yg dh berjaya jer...