Selasa, 22 Januari 2008

Realiti vs Fantasi

Hye..Berjumpa kembali..

Seharian mencari idea utk menulis di halaman blog ini. aku hampir putus asa akan sikap ku yg sedemikian rupenye.. aku hampir pasti setiap yg kami lakukan akan memperolehi imbuhan dan ganjaran yg setimpal. Perjalanan Maya Lestari telah bermula dengan kegigihan kami berdua yg senantiasa tidak mengenal erti letih & penat lelah dalam menempuh urusan Maya Lestari.. Our Destiny is start from the starting we register Maya Lestari but... we lost our focus when we are need to finish our final project.. it's take about two month yg mne kami tidak terima ape2 bayaran coz after finish presentation final year project we continue with taken a course in UPM(1 month MCAD & CCNA). Each of us are really try our best on what we doing until now.

Bermula tahun baru 2008, hope will memberi tuah kepada Maya Lestari dlm menempuh cabaran iaitu realiti & fantasi untuk mengejar impian kami yg pasti. Kami mula mengorak langkah akan menentukan masa depan Maya Lestari dengan mula merangka sebaik mungkin perancangan ML. Perancangan hala tuju kami yg mula memberi focus kepada pembangunan aplikasi mobile device platform. Kami telah diberi satu tugasan yg melibatkan Mobile device platform oleh VT**. Kami hanya diberi satu tempoh masa yang suntuk dalam membuat POC untuk client kami iaitu T**UN. Amatlah menggerunkan kami selang beberapa ketika kami telah diberitahu akan proses POC ini telah dipercepatkan yg mne kami masih lagi dlm proses mendalami ilmu Mobile development. kami hanye mempunyai tempoh selang seminggu untuk menyiapkan POC Mobile berkenaan. Kami mula berkerja lebih masa & berkumpulan (mcm besar jea ML n padahal 2 org jea :-) )..

Realitinya yg ingin aku beritahu disini akan lambatnya ML dlm mengexplorasikan teknologi mobile in our country Malaysia. Bg aku tidak pernah terlewat bg kami untuk menjayakan misi ML dalam menguasai kepakaran dalam teknologi mobile yg serba baru di dalam negara. Ini kerana teknologi mobile merupakan satu teknology yg serba baru bg kebanyakan company ICT di Malaysia. Our hope to become the most successful ICT servis provide for mobile technology. Umum mengetahui akan advancednya technology mobile di luar negara especially di JEPUN mahupun di eropah. Akan tetapi untuk ML mencari informasi berkaitan technology mobile bukanlah satu benda yg mudah untuk memperolehinya. Ml bertungkus lumus mengexplorasikan pencarian di laman yg serba canggih dengan teknology MR.Yah** & MR.G**gle sediakan. :-) TQ also kepada MR.MS*N

--------------
Bersambung
--------------

3 ulasan:

Author berkata...

banyaknya '*' ko tulis dlm ni...
cam perli aku jer, hehe...

aku ingat siape le Mr. Yah**
rupanya Mr Yahoo..
sbb bunyinya cm Cik Yah kt kampung seberang pun ada... hehe

cam biasa, cite syam mesti ada smbungan..
so sape yg baca cite syam, make sure sentiasa follow up next story from him!

budakz berkata...

hee... aku rse mcm penah dgr jea Cik Yah kt kampung seberang @ kat ting.2 T**UN... jawab blankqo jgn xjawap.. heee.

Tanpa Nama berkata...

wehh...
bila korg nk invite aku jd partner ker...consultant ker??aku tgk korang manjang jer bz kt umah aku tuh..citer berapi2...
anyway gua nk wish all the best la kt lu orang...sbb gua nmpk bnda nih mmg leh g jauh..
keep up a good job beb..